AirTec предлага качествен ремонт на всички видове въздушни възглавници (познати още и като въздушни амортисьори). Само в AirTec получавате комплексно обслужване, включващо всичко свързано с вашето въздушно окачване! AirTec е единствената фирма в България, която предлага ремонт с оригинална ОЕМ гума!
Какво правим преди ремонт на вашето въздушно окачване?
- Предварителна диагностика на автомобила, целяща да установи как работи системата на въздушното окачване. Има случаи, в които автомобила е „клекнал“ и собственикът му веднага мисли, че има спукана възглавница. Често обаче възглавниците са си здрави, а проблема се крие в други компоненти, като сензор за ниво, компресор, реле на компресора, клапанен блок и т.н. Една точна предварителна диагностика ще ви спести време и пари, както и излишни ремонти.
- Монтаж / Демонтаж на повредената възглавница. Не е нужно да се занимавате с други фирми и лично да носите въздушният амортисьор за ремонт. Ние поемаме всичко, като така пестим от вашето ценно време.
Процес на ремонт – рециклиране.
Ремонта на въздушната възглавница се състои от няколко етапа :
1.Почистване и разглобяване.
След демонтажа „въздушния амортисьор“ се разглобява на съставни части. Въздушния амортисьор (жаргонно казано) се състои от въздушна възглавница и електрически регулируем амортисьор.
2.Оглед, замервания и локализиране на дефекта. След като всичко е разглобено се локализира дефекта. Най-често е повреден (спукан) гумения балон. Повредата може да се дължи на различни причини като:
- протриване на гумата от старост или от влезли камъчета и прашинки;
- протичане на амортисьора, при което изтеклото хидравлично масло разяжда гумата и възглавницата експлодира;
- тотален отказ на амортисьора да абсорбира неравностите на пътя – води до прекомерни пикови натоварвания на възглавницата.
3. Тест на компютърен стенд за амортисьори – Shock absorber Dyno. Повреден амортисьор е най-честата причина за пукане на въздушната възглавница.
Всеки амортисьор, минал през нашата фирма се тества на стенд, независимо дали има оплаквания от него! Чрез този тест винаги се подсигуряваме и предотвратяваме бъдещи повреди на новата възглавница. Ремонта на въздушната възглавница има смисъл, единствено ако амортисьора е здрав, в противен случай ще се стигне отново до повреда съвсем скоро. Air Tec предлага ремонт на амортисьори с безупречно качество (за повече инфромация вижте раздел адаптивни амортисьори). Този тест е ключов елемент от системата ни на контрола по качеството и безспорно предимство пред нашите конкуренти. Чрез стенда сме в състояние да проверим поведението на амортисьора при условия на натоварване и скорост, идентични с тези на пътя. Така накрая ви представяме надеждни ФАКТИ в графичен вид, а не просто „диагностика на слух и мирис“.
Качеството на една услуга се крие в детайлите. 😉
4.Смяна на части.
При този етап се подменят редица части, като пръстени, гумен балон, тампони, клапани, прахоуловители, носещи метални части и други. Едно от уникалните ни предимства е , че използваме нов гумен балон, чиято стена, оплетка и дебелина са идентични с оригиналните. Предимствата на ОЕМ (предназначена за първоначално вграждане) гума , пред останалите видове афтърмаркет гумени балони са много съществени:
- Дебелината на гумата е 2мм (както оригиналната). Афтърмаркет гумите са с дебелина 3-3,5мм. Заради повишената си дебелина афтърмаркета се напуква по-бързо и по-лесно. Дебелината НЕ Е от значение за здравината на балона, защото цялото натоварване се поема от оплетката , а не от дебелината на гумения слой. При нас получавате оригинално качество!
- Оплетката на нашата гума е различна, тоест по-малко плат , но по-здрав плат . По този начин е повишена товароносимостта на въздушната възглавница при същата гъвкавост и повишен комфорт.
- Гумения балон е направен от изключително мек, гъвкав и еластичен каучук. Колкото по-еластичен е каучука , толкова по-трудно се напуква. Така поведението на рециклираните от нас възглавници е безупречно и дълговечно, дори в най-суровите атмосферни условия. Известно е, че повечето рециклирани в България възглавници гърмят именно зимата в студовете, защото в студа гумата става още по-твърда. При нас тези неща са елиминирани , благодарение на качествените части ,с които работим!
- 100% Made in Europe & Assembled by AirTec !
Подменят се всички нужни тампони, уплътнения и прахоуловители с нови оригинални части. Така на практика всичко по възглавницата става ново.
5. Пресоване- кримпване (crimping).
Ключов момент в ремонта е пресоването на гумата към горната и долната част на възглавницата. Какво представлява това? Гуменият балон трябва да се свърже херметически към твърдите части на възглавницата (обикновено това са алуминиеви „чашки“), тоест трябва да стиснем гумата към останалите части без никъде да издиша въздух. Налягането на въздуха в гумения балон по време на работа е около 8-10 бара, а при резки дупки и удари то може да бъде много по-голямо (пикови налягания). Това изисква изключително здрава и надеждна връзка между гумата и алуминиевите части. Тази връзка се осъществява чрез стоманени пръстени, които защипват гумата към металните части. Стоманения пръстен се пресова на специална преса, притискайки здраво гумата. Въпреки, че този процес изглежда съвсем прост, той е най-критичната точка в ремонта на въздушната възглавница! Неправилното пресоване (кримпване) е най-честата причина за бъдещи проблеми и ниско качество на извършената услуга.
Възможните грешки по време на пресоване (кримпване) са:
- Недостатъчно пресоване – стоманеният пръстен е стиснат недостатъчно, при което той не притиска гумата достатъчно силно , в резултат на което гумата се изплъзва изпод пръстена при първото по-голямо натоварване (например автомобила минава през неравност с по-голяма скорост).
- Скъсване на гумата при пресоване – стената на гумения балон , който понася цялата тежест на автомобила се състои от гума и няколко слоя специални нишки, наподобяващи плат. Именно слоевете плат са носещия елемент. При пресоване е нужно по целия периметър на пръстена изключително прецизно да се приложи огромна сила (в някои случаи над 100 тона!) и да не се превишава зададения диаметър на пресоване. Ако приложим прекалено много сила или стиснем пръстена до прекалено малък диаметър, слоевете плат в гумата се късат. Пръстена прерязва нишките и целия балон остава да се държи буквално само на останалия слой гума. Получаваме привидно здрава възглавница, която ще гръмне още на първата дупка. За да се избегне скъсване на гумата, е нужно прецизно да се пресова, без да се надвишава определена сила , като същевременно крайния диаметър на пресоване да е точен до стотни.
- Повреда на металните части, към които се пресова гумата – за да се държи теглото на автомобила възможно най-ниско, производителите използват достатъчно здрави, тънкостенни метални части. Тъй като кримпващата преса е хидравлична с капацитет до над 280 тона , за нея е лесно буквално да смачка металните части, към които пресоваме стоманеният пръстен. В други случаи, ако възглавницата вече веднъж е правена неграмотно, е възможно металната част да е деформирана елипсовидно, да е подала малко (невидимо за окото , но достатъчно за проблем) или пък да е китайска с ниско качество и да е невъзможно към нея надеждно да бъде пресована гума без да подаде.
- Некачествени пръстени – изискванията към стоманените пръстени са изключително високи и специфични. Ако са прекалено меки изпускат , не трябва да ръждясват, ако са прекалено еластични след пресоването отпускат леко, ако са прекалено твърди се пукат при пресоване. Някои материали позволяват добро пресоване само при достатъчно контролирана скорост на пресоване (бавно деформиране) и добър контрол на силата.
AirTec отделя особено внимание на качеството и сигурността при своите продукти. С открита гордост можем да се похвалим, че разполагаме с най-модерната , най-сигурната и най-прецизната в света компютърно управляема хидравлична преса на абсолютния лидер Uniflex Hydraulik. Някои от многобройните предимства на машината са:
- Автоматично следене на силата – по този начин веднага виждаме разлика в качеството на използваните части (ако е мек и некачествен пръстена ще постигнем нужния диаметър на стискане с много малко сила и машината автоматично ще докладва проблема)
- Автоматично следене диаметъра на стискане (до стотна от милиметъра) – с тази функция е невъзможно прекалено стискане и прерязване на гумата или смачкване на други части по време на стискане.
- Автоматично следене на скоростта на деформация – има материали които изискват определена скорост на деформиране, иначе се спукват, пръсват, или отпускат (пружинен ефект) след края на пресоването.
- Едновременно сравняване на параметрите сила , диаметър, скорост – управлението е направено така, че ако само един от важните параметри по време на стискане (кримпване) да излезе извън норми, автоматично спира процеса на работа, като по този начин предотвратяваме всеки един от гореописаните потенциални проблеми още в самия процес на кримпване.
С нашите машини не оставяме НИЩО на случайността, защото качеството не е случайност.
(повече информация за нашето оборудване можете да прочетете в секция сервиз)
6. Сглобяване и пневматичен тест.
След като въздушната възглавница е готова и електрически регулируемият амортисьор е проверен (или ремонтиран), двете се сглобяват в едно, за да получим първоначалното състояние на „въздушния амортисьор“, готов за обратен монтаж в автомобила. Преди монтажа в колата , цялата част се подлага на едночасов пневматичен тест (надуване на 11 бара) с цел превантивно локализиране на теч на въздух (проверява се да не издиша слабо от някъде).
След провеждането на гореописаните процедури, вашият въздушен амортисьор е готов за нов живот.
Стъпки след ремонта на възглавницата
- Внимателен монтаж, тест и финална диагностика
Новият въздушен амортисьор се монтира в колата, като се внимава по време на монтажа да не бъде повреден. Използването на груба сила, чукове, щанги и други инструменти, които винаги се ползват с думите „е са ти е*ах мамата“ са абсолютно нежелани. По време на монтажа лесно може да бъде повреден присъединяващия вентил (клапанчето, през което възглавницата се пълни с въздух), да се повреди управлението на електронното втвърдяване на амортисьора, датчика за ниво на автомобила и т.н. Качественият монтаж не е за подценяване. След като всичко е сглобено и монтирано правилно, се прави тест на пътя, придружен с компютърна диагностика.
Всички тези неща може да бъдат проверени и извършени на място в AirTec.
Възползвайте се от нашите пакетни услуги, за да спестите излишни главоболия, време и пари, запазвайки пълна гаранция.