AirTec залага на безупречно качество! Качество, което изисква най-добрите машини. Ето защо след редица тестове, сравнения и демонстрации на различни машини, ние заложихме на абсолютният световен лидер в производството на хидравлични преси Uniflex Hydraulik GmbH .
Ключов момент в ремонта на всяка въздушна възглавница е пресоването на новата гума към горната и долната част на възглавницата. Какво представлява това? Гуменият балон трябва да се свърже херметически към твърдите части на възглавницата (обикновено това са алуминиеви, стоманени или пластмасови „чашки“) , тоест трябва да стиснем гумата към останалите части без никъде да издиша въздух. Налягането на въздуха в гумения балон по време на работа е около 8-10 бара, а при резки дупки и удари то може да бъде много по-голямо (пикови налягания). Това изисква изключително здрава и надеждна връзка между гумата и алуминиевите части. Тази връзка се осъществява чрез стоманени пръстени, които защипват гумата към металните части. Стоманения пръстен се пресова (кримпва) на специална преса, притискайки здраво гумата. Въпреки, че този процес изглежда съвсем прост, той е най-критичната точка в ремонта на въздушната възглавница! Неправилно пресоване (кримпване) е най-честата причина за бъдещи проблеми и ниско качество на извършената услуга.
Възможните грешки по време на пресоване (кримпване) са:
1. Недостатъчно пресоване – стоманеният пръстен е стиснат недостатъчно, при което той не притиска гумата достатъчно силно , в резултат на което, гумата се изплъзва изпод пръстена при първото по-голямо натоварване (например автомобила минава през неравност с по-голяма скорост).
2. Скъсване на гумата при пресоване – Стената на гумения балон , който понася цялата тежест на автомобила се състои от гума и няколко слоя специални нишки наподобяващи плат. Именно слоевете плат са носещия елемент. При пресоване е нужно по целия периметър на пръстена изключително прецизно да се приложи огромна сила (в някои случаи над 100 тона!) и да не се превишава зададения диаметър на пресоване. Ако приложим прекалено много сила или стиснем пръстена до прекалено малък диаметър, слоевете плат в гумата е късат. Пръстена буквално прерязва нишките и целия балон остава да се държи само на останалия слой гума. Получаваме привидно здрава възглавница, която ще гръмне още на първата дупка. За да се избегне скъсване на гумата, е нужно прецизно да се пресова, без да се надвишава определена сила , като същевременно крайния диаметър на пресоване да е точен до стотни.
3. Повреда на металните части, към които се пресова гумата – За да се държи теглото на автомобила възможно най-ниско, производителите използват достатъчно здрави, тънкостенни метални (а в някои случаи пластмасови) части. Тъй като кримпващата преса е хидравлична с капацитет до над 280 тона , за нея е лесно буквално да смачка металните части, към които пресоваме стоманеният пръстен. В други случаи, ако възглавницата вече веднъж е правена неграмотно, е възможно металната част да е деформирана елипсовидно, да е подала малко (невидимо за окото , но достатъчно за проблем) или пък да е китайска с ниско качество и да е невъзможно към нея надеждно да бъде пресована гума без да подаде.
4. Некачествени пръстени – Изискванията към стоманените пръстени са изключително високи и специфични. Ако са прекалено меки изпускат , не трябва да ръждясват, ако са прекалено еластични след пресоването отпускат леко, ако са прекалено твърди се пукат при пресоване. Някои материали позволяват добро пресоване само при достатъчно контролирана скорост на пресоване (бавно деформиране) и добър контрол на силата.
AirTec отделя особено внимание на качеството и сигурността при своите продукти. С открита гордост можем да се похвалим че разполагаме с най-модерната , най-сигурната и най-прецизната в света компютърно управляема хидравлична преса на абсолютния лидер Uniflex Hydraulik GmbH .
Някои от по-значимите предимства (улесняващи контрола по качеството) на Uniflex Hydraulik спрямо останалите преси на пазара са:
1. Вграден електронен микрометър – в управлението на машината се задава желания диаметър на пресоване. Чрез вградения микрометър машината пресова автоматично с точност стотна от милиметъра без да превишава зададената мярка. Няма опасност да се прекали със стискането, да се пресова прекалено много или да се смачка нещо по невнимание.
2. Pressure Force Monitoring (PFM) – PFM е функция за следене и контрол в реално време на пресовъчната сила. Тази екстра е изключително полезна за предотвратяване на операторски грешки. Идеята на PFM е да се зададе рамка от минимално и максимално налягане (сила) на пресоване и всеки пресовъчен процес, завършил извън този диапазон да се отчита като грешка.
(Данните в следния пример са чисто теоретични и са избрани случайно за по-лесно разбиране на материята от читателя. )
Да вземем например пресоване на въздушна възглавница със стоманен пръстен , като оптимално пресоване се постига при 40 бара налягане (pressure force = 40 bar). Знаем, че при тази сила гумата е защипана достатъчно добре, без да се скъса плата в нея, без да деформираме прекалено много пръстена и същевременно алуминиевата (металната) чашка, към която защипваме гумата няма да подаде (да се смачка) при тази сила. Задаваме диапазон на пресоване с долна граница 38бара и горна граница 42 бара.
Сценарий №1 – Зададения диаметър на пресоване се постига при 20 бара налягане. Машината Автоматично спира целия процес и съобщава на оператора за постигнат диаметър на пресоване с прекалено ниско налягане. Възможни причини в случая са: грешно зададен диаметър на пресоване, защото оператора погрешка ще стисне прекалено малко пръстена ( регистрираме грешка на оператора и предотвратяваме слабо и некачествено притискане на гумата), прекалено мек стоманен пръстен (регистрираме проблем с качеството на стоманения пръстен и предотвратяваме използването на некачествена част), неочакван размер на металната чашка, към която пресоваме гумата (регистрираме деформирана или дефектна част), чашката, към която пресоваме е подала или се е смачкала по време на пресовъчния процес (регистрираме некачествена част, обикновено китайски боклук, който подава при опит за пресоване).
Сценарий №2 – Зададения диаметър на пресоване все още не е постигнат но силата на пресоване стига 42 бара. При достигане на горната граница на пресовъчната сила (в случая 42 бара), машината автоматично спира и сигнализира, че пределната сила е достигната, а диаметъра на пресоване, който желаем да постигнем все още не е достигнат. Възможните причини са: грешно зададен диаметър на пресоване, тоест оператора погрешка е решил да стисне прекалено много пръстена, заради което е нужно машината да упражни много повече сила (над 42 бара), за да постигне зададения диаметър (регистрираме грешка на оператора и предотвратяваме прекомерно стискане и скъсване на гумата, смачкване на металните части, към които пресоваме или счупване на стоманения пръстен) , използвания пръстен е много твърд (регистрираме промяна в качеството или еластичността на стоманения пръстен), размера на стоманения пръстен е грешен (регистрираме грешка на оператора, защото използва прекалено голям пръстен и за да постигне желания диаметър на пресоване, е нужно да го стисне достатъчно е нужна повече сила), металната чашка към която стискаме е по-голяма от очакваното ( регистрираме неправилна, некачествена или дефектна част)
Pressure Force Monitoring повишава неколкократно сигурността и качеството на ремонтираната въздушна възглавница , като същевременно автоматично елиминира грешките в зародиш. Още едно доказателство за качеството, което заслужавате.
3. Pressure Force Control (PFC) – PFC е функция на машината позволяваща особено прецизен контрол на пресовъчният процес. Използва се при пресоване на изключително чувствителни на напрежение материали като карбон, твърда слабо еластична пластмаса и д.р. При такива материали се изисква изключително сложен и методичен контрол на пресоване за да не се спука детайла, към който упражняваме сила. Макар и да намира слабо приложение в ремонта на автомобилни възглавници, PFC контрола е от голяма полза, когато пресоваме гума към пластмасова чашка (например задни възглавници на БМВ X5) . В този случай се налага да пресоваме гумения балон към пластмасова основа, посредством стоманен пръстен достатъчно силно, че връзката да държи и достатъчно слабо, че да не смачкаме пластмасата.
В AirTec сме подготвени за всяко предизвикателство, за да заслужим вашето доверие.
4. Скорост на пресоване (cprimping speed) – една проста на пръв поглед, но същевременно важна функция е контрола върху скоростта на челюстите. Пресата позволява да определим скоростта на пресоване спрямо зададен диаметър и упражнена сила. Защо ни е нужно това ? Има материали чиято еластичност играе лоша шега при бързи натоварвания. Например при определен вид стоманени пръстени, ако пресоваме с висока скорост, пръстена „отпуска“ след отваряне на челюстите. Тоест с пресата бързо стискаме пръстена до желания диаметър, след което като отворим челюстите, пръстена се връща малко обратно. В резултат на това получаваме лошо притисната гума и некачествено ремонтирана възглавница. С нашата преса сме в състояние да определим желана от нас скорост и дълготрайност на пресоване. Можем бавно и контролирано да упражним желаната от нас сила, след което да задържим пръстена в компресирано състояние. Предотвратяваме нежелани деформации, отпускания, пикови претоварвания и т.н.
Качествената техника си има цена! Проучете колко фирми за ремонт на въздушно окачване разполагат с такава машина и ще останете НЕприятно изненадани.
С нашите машини не оставяме НИЩО на случайността, защото качеството не е случайност.